|
|
|||
|
|||
|
>kosm ha escrito:
>He estat llegint els grans arguments de \"Vinatea\" i m\'he quedat de pedra. EN PRIMER LLOC, TU NO CONTESTES A CAP D´EIXOS CRITERIS, SEGURAMENT PERQUE NO TENS CAP DE RESPOSTA. M´AGRADARIA A MONTO PODER RAONAR -ARGUMENTAR- EN TU. AÇI, EN ESTE FORO, TENS ESCRITS ALGUNS D´EIXOS \"CRITERIS\". COMENÇA PER EL QUE TU VULLGUES. ELS ANIREM TRACTAN U A U. No crec que perquè algú l\'anomenés \"llengua valenciana\" o \"llengua catalana\" la llengua canvie. MIRA, A HORES D´ARA NO VINGUES EN DOGMES. LA DENOMINACIO DE LA LLENGUA ESTÀ MES QUE CLARA DES D´EL SEGLE XIV (ELS NOSTRES CLASSICS PARLAVEN DE \"LLENGUA VALENCIANA\"). SI VOLS TE PUC DONAR 12 EIXEMPLES DE MEMORIA. DE TOTES MANERES UN BON LLIBRE PER A VORE QUINA ERA LA DENOMINACIO DE LA LLENGUA DES D´EL SEGLE XIV ES \"EL CRIT DE LA LLENGUA\" (JOSEP ALMINYANA, PUBLICAT PER \"LO RAT PENAT\"). PER UNA ATRA BANDA, \"LLENGUA VALENCIANA\" I \"IDIOMA VALENCIÀ\" ES LA DENOMINACIO QUE TE EL VALENCIÀ EN EL NOSTRE ESTATUT D´AUTONOMIA. ¿ENCARA VOLS MES...? >De fet sempre ha estat la mateixa llengua. AIXO ES SENZILLAMENT MENTIRA. ¿O ES QUE CANALS, VILLENA, MARTORELL, BONIFACI FERRER, FENOLLET, MIQUEL PEREZ, JOAN ESTEVE, ETC, EREN PER A TU \"BLAVERS\" DE FA 500 ANYS? ¿PERQUE ELLS PARLAVEN DE \"LLENGUA VALENCIANA\" I NO DE \"CATALA\"? Aplicant els criteris que es fan servir per a distingir dues llengües diferents, arribem a la conclusió que el valencià i el català son la mateixa llengua, que entre un parlant asturià i un de mexicà trobaríem més diferències. AIXO ES UNA ATRA MENTIRA. ¿HAS LLEGIT LA CITA DE FULLANA EN ESTE FORO? EM SEMBLA QUE NO. ¿HAS LLEGIT LO DE LES LLENGUES OCCITANES EN ESTE MATEIX FORO? EM SEMBLA QUE TAMPOC. HAS LLEGIT LO REFERENT A L´INTELIGIBILITAT LINGÜISTICA I LA EMBLANÇA ENTRE LLENGUES, PER EIXEMPLE LO QUE DIU L´ACTUAL SOCIOLLINGÜISTICA INTERNACIONAL. EM SEMBLA QUE TAMPOC. I SI HAS LLEGIT EIXES INTERVENCIONS, YA POTS REFUTAR-LES \"EN ARGUMENTS CIENTIFICS\". ¿VOLS EIXEMPLES UNA ATRA VOLTA? -GALLEC I PORTOGUES -RUMÀ I MOLDAU -CHEC I ESLOVAC -CROAT I SERBI -SUEC, DANES, ISLANDES, FEROES I NORUEC. -ETC. MIRA, AMIC: UNA COSA ES \"ARGUMENTAR\" I UNA ATRA \"OPINAR\". ¿CONEIXES LA DIFERENCIA? >No pense que no siguen important els escrits històrics, ¿¿¿¿DE VERITAT QUE NO...??? PUIX TU MATEIX. (BO, LA VERITAT, YA TOTS NOS HAVIEM DONAT CONTE QUE A TU ELS ESCRITS HISTORICS \"TE LA BUFEN\"). però trobe que el més important és la llengua viva PERFECTE. ¿PERO TU SAPS LO QUE ES LA DIGLOSSIA? ¿TU HAS ESCOLTAT AL VALENCIÀ DEL CARRER I ELS QUE VOSATROS VOLEU IMPONDRE? ¿DE VERITAT NO TROBES DIFERENCIES? ¿I ENTRE \"U2\" I \"JARABE DE PALO\" TROBES DIFERENCIES? NO, SEGUR QUE PER A TU, COM ELS DOS GRUPS FAN MUSICA POP , PUIX SON IGUALS. ¿PERQUE NO CODIFIQUEU, LLAVORS, LA \"LLENGUA VIVA\" DELS VALENCIANS? ¡PERO SI VOSATRES VOLEU UN LLENGUAGE ARCAIC! ¿TU PENSES QUE L´INSTITUT INTERUNIVERSITARI DE FILOLOGIA\" RESPECTA EL \"PARLAR VIU\" D´ESTE POBLE? (però viva a tot el domini lingüístic ¿QUIN ES EL TEU \"DOMINI LLINGÜISTIC, AMIC? EL MEU ES LA NACIO VALENCIANA. ¿I PERQUE NO OCCITANIA? ¡AIXINA PODRIEM FER L´UNITAT DE LES LLENGUES OCCITANES! ¡I AIXINA PODRIEM DIR TAMBE QUE TOTES SON CATALANES PERQUE TOTES SON MOLT SEMBLATS! >De tota manera i si ha història anem hi ha un estudi del gran Joan Fuster \"Qüestió de noms\" on explica altra cara de la moneda. >Si voleu en parlem! DIGUES LA CITA CONCRECTA DE FUSTER. SI VOLS ARGUMENTAR ALGO, PUIX ARGUMENTA, PUIX D´ATRA MANERA CONTINUARE PENSANT QUE NO SAP DE LO QUE PARLES -IGNORANCIA- O QUE ERES UN MANIPULADOR -DEMAGOC-. FINS I TOT, FUSTER ESTÀ REVISAT PER ELS CATALANISTES MES INTELIGENTS. PER EIXEMPLE, EN \"DE IMPURA NATIONE\" (MOLLA I MIRA, EDITAT PER \"3i4\") O PER EL MATEIX BADIA MARGARIT. MIRA, AMIC, ESMEREU-VOS MES, PERQUE EN EIXOS ARGUMENTS VOSTRES, ES LLOGIC QUE ELS VALENCIANS CADA VEGADA PASEM DE LES VOSTRES TEORIES. (LES MATEIXES TEORIES DELS RUSSOS PER A \"FER-SE\" EN L´IDIOMA UCRANIÀ. I MIRA A ON ESTAN ARA UNS I ATRES). VINGA, UN ABRAÇ I CONTINUA ESFORÇAN-TE. |
|
|
|||
|
|||
|
A vore, a un llibre de llengua de cou parla de les llengües romàniques, i ve això.
castellà català occità rueda roda roda riba riba riba piedra pedra peira cabra cabra cabra lágrima llàgrima lagrema quina diries que és la teua llengua?. |
|
|
|||
|
|||
|
> BaixVinaloper ha escrito:
> A vore, a un llibre de llengua de cou parla de les llengües romàniques, i ve això. > > castellà català occità > rueda roda roda > riba riba riba > piedra pedra peira > cabra cabra cabra > lágrima llàgrima lagrema > > quina diries que és la teua llengua?. PER SUPOST QUE EL VALENCIÀ. QUE TU FIQUES CINQ EIXEMPLES QUE DEMOSTREN LA SEMBLANÇA ENTRE EL VALENCIÀ I EL CATALA NO SIGNIFICA -DES D´EL PUNT DE VISTA DE LA MODERNA SOCIOLLINGÜISTICA INTERNACIONAL- RES DE RES. ES MES: EN LLOC DE 5 EIXEMPLES, HAGUERES POGUT FICAR MIL. LO MATEIX QUE YO PUC FICAR UNS ATRES 5, O UNS ATRES MIL, PER A DEMOSTRAR QUE EL VALENCIÀ ES DIFERENT AL CATALA. GOT.....VAS TAULA.....MESA MIG.....MEDI PUIX.....DONCS YAYO.....AVI ¿VEUS COM NO SAPS FER UNA ATRA COSA QUE DEMAGOGIA? TOTS SABEM FER DEMAGOGIA, PERO LA DIGNITAT -I EL CONEIXIMENT CIENTIFIC- SON LOS QUE NOS SEPAREM A UNS DELS ATRES. I TORNE A AFEGIR LO MATEIX: COM DIA FULLANA \"QUE DOS LLENGUES SIGUEN GERMANES -INCLUS BESONES- NO VOL DIR QUE SIGUEN LA MATEIXA LLENGUA\" MES EIXEMPLES: -GALLEC I PORTOGUES -RUMÀ I MOLDAU -CHEC I ESLOVAC -CROAT I SERBI -RUS I UCRANIA -SUEC, DANES, ISLANDES, FEROES I FINLANDES. -ETC. PER A TOTA LA MODERNA SOCIOLLINGÜISTICA INTERNACIONAL -CHOMSKY, FISHMAN, JOSHUA, ETC- QUE DOS LLENGUES SIGUEN PAREGUDES NO SIGNIFICA ABSOLUTAMENT RES. ¿NO ES MOLT SEMBLANT EL CATALA DE TOTES I CADUNA DE LES LLENGUES OCCITANES? ¿NO ES CERT QUE VA SER EN EL 1ER CONGRES DE LA LLENGUA CATALANA QUAN VA SEPARAR-SE -PER MOTIUS GENS FILOLOGICS- DE L´OCCITA, DEL QUAL ERA CONSIDERANT UN SIMPLE DIALECTE? (AÇO ESTÀ ESCRIT I A L´ABAST DE QUANSEVOL PERSONA QUE TINGA UNA MIQUETA D´INTERES). EN FI, VINALOPER, QUE TENS QUE BUSCAR UNS ATRES ARGUMENTS, PUIX ESTOS SON LO MATEIX QUE \"GARBELLAR AÏGUA\". I QUE TINGUES MOLT BON DIA. |
|
|
|||
|
|||
|
Per la resposta que em dones no sembles molt entes. La veritat es que ja me l\'esperava.
No sé si sabràs que les paraules que té possat jo, tenen el mateix origen, una paraula en llatí, mentre que les que tu has posat no deriven de la mateixa paraula llatina. >> >> castellà..català.....occità.......LLATÍ >> rueda.....roda........roda.........ROTA >> riba........riba.........riba..........RIPA >> piedra....pedra......peira........PETRA >> cabra.....cabra.......cabra.......CAPRA >> lágrima..llàgrima..lagrema...LACRIMA >> CAT-SUD....CAT-NORD.....LLATÍ > GOT.........VAS...............? > TAULA.....MESA............? > MIG..........MEDI.............? > PUIX.........DONCS.........? > YAYO........AVI...............? > De quina paraula deriven? Al nord diuen mesa en comptes de taula? einggg, XD Jo no he sentit al meu poble a ningú dir \"mig ambient\", ni tampoc puix, parlarem una altra llengua?. Existeix la llengua alantina? i la nació alacantina? (les ultimes quatre linies no me les contestes ;-) Bé, ja veus que els que no tenen arguments son els seccesionistes. Cordialment, Josep |
|
|
|||
|
|||
|
Pero ¿Tu saps lo que dius?
¿Tu creus que 5 paraules -o per 5000- son prou per a renunciar a l´idioma valencià i substituir-lo per el catala? Respecte al llati ¿Pero tu saps la quantitat de paraules que te el valencià de l´epoca prejaumina i que el catala no te? (com a eixemple, mira tots els pobles que començen per \"Ben-\" o per \"Al-\": Benidorm, Algimia, Benimarfull, Alfara, etc) ¿La romanistica abarca llavors tot el valencià? pero si aixo no es negat ni per el mateix IIFV. Per cert: \"Mesa\" es catala. Eixemple: \"Mesa per l´Ensenyament\". ¿Com tens la cara dura d´ignorar l´evidencia? I que no has escoltat a ningu parlar de \"mig\" (mig ambient, migeval, etc) no me ho crec. Aixina de facil: Impossible. Per cert, el terme \"mig\" esta documentant des de fa segles, inclus abans d´el Segle d´Or. Aixo no es interpretable: aixo es aixina, perque consta en documents. ¿Vols dir que el secessionisme naix en el segle XIII? En tot cas ¿No es \"medi\" -catala- un castellanisme? Per mi pots continuar fent el ridicul. Tu mateix, chicot. Colectiu Jovenil d´Associacions Valencianistes http://cjav.org/ |
|
|
|||
|
|||
|
> Vinatea ha escrit:
> ¿Tu creus que 5 paraules -o per 5000- son prou per a renunciar a l´idioma valencià i substituir-lo per el catala? Qui diu res de reunciar o substituir, només et deia les raons per les quals parlem una mateixa llengua. Segur que hi han més de 100.000 paraules que ho demostren. > Respecte al llati ¿Pero tu saps la quantitat de paraules que te el valencià de l´epoca prejaumina i que el catala no te? > (com a eixemple, mira tots els pobles que començen per \"Ben-\" o per \"Al-\": Benidorm, Algimia, Benimarfull, Alfara, etc) Sí, la toponímia està repleta d\'arabismes. I que?, jo només et deia que posares paraules que provingueren del llatí per a vegeres com eixes mateixes paraules son iguals a tot el territori catalano-parlant. > ¿La romanistica abarca llavors tot el valencià? pero si aixo no es negat ni per el mateix IIFV. Està clar que també hi han molts arabismes, però això no fa que siga un idioma diferent. Segur que a andalussia també hi han moltes paraules d\'origen arab i segueixen parlant castellà. > Per cert: \"Mesa\" es catala. Eixemple: \"Mesa per l´Ensenyament\". ¿Com tens la cara dura d´ignorar l´evidencia? Si et refereixes a Mesa amb el significat de per exemple: mesa electoral, llavors ací també diem mesa. > I que no has escoltat a ningu parlar de \"mig\" (mig ambient, migeval, etc) no me ho crec. Aixina de facil: Impossible. Per cert, el terme \"mig\" esta documentant des de fa segles, inclus abans d´el Segle d´Or. Aixo no es interpretable: aixo es aixina, perque consta en documents. ¿Vols dir que el secessionisme naix en el segle XIII? A les comarques del sud no hi han blavers, es per això que no se sent eixa paraula. I hauries de saber que el parlar evoluciona, és per això que dificilment al segle XXI es parle igual que al segle XIII. > En tot cas ¿No es \"medi\" -catala- un castellanisme? Ni idea, no sóc lingüista. > Per mi pots continuar fent el ridicul. Tu mateix, chicot. La meua intenció es que em justifiques el per que del seccecionisme, però fins ara sempre te\'n vas per les branques, no i aportes res que em faça esbrinar la vostra manera de pensar. (apart del ja sabut \"divideix i venceràs\") |
|
|
|||
|
|||
|
Primer et diré a tu que pareixes tan defensor de l´estatut que a l´estatut no indica que els valencian tingam una llengua propia. Ademés que que tampoc parla de \"llengua valenciana\", sino de que la nostra lengua és el valencià. Ademés, tots sabem qui ens va imposar eixe estatut: Madrid.
Segon: a l´edat mitjana era molt corrent nomenar amb el nom de llengua a el parlar de cada poble, sense que això indicara que era un parlar distint dels altres. Aixií per eixemple Dante parla de \"llengua florentina\" i no crec que a Florència es parle una llengua distinta de l`italià, ho creus tu?. Jo et puc fer una altra cita de Sant VIcent Ferrer, quan s`adreçava a les Serranies (un poble valencià fronterer):\"Vosaltres de la Serrania, qui estats enmig de CAstella e de Catalunya e per ço prenets un vocable castellà e altre català...\". I això ho diu el teu estimable Sant VIcente Ferrer, no jo. Per cert, pots explicar-e l´origen de eixa hipotètica \"llengua valenciana\", gràcies. |
|
|
|||
|
|||
|
Primer et diré a tu que pareixes tan defensor de l´estatut que a l´estatut no indica que els valencian tingam una llengua propia. Ademés que que tampoc parla de \\\"llengua valenciana\\\", sino de que la nostra lengua és el valencià. Ademés, tots sabem qui ens va imposar eixe estatut: Madrid.
> Segon: a l´edat mitjana era molt corrent nomenar amb el nom de llengua a el parlar de cada poble, sense que això indicara que era un parlar distint dels altres. Aixií per eixemple Dante parla de \\\"llengua florentina\\\" i no crec que a Florència es parle una llengua distinta de l`italià, ho creus tu?. > Jo et puc fer una altra cita de Sant VIcent Ferrer, quan s`adreçava a les Serranies (un poble valencià fronterer):\\\"Vosaltres de la Serrania, qui estats enmig de CAstella e de Catalunya e per ço prenets un vocable castellà e altre català...\\\". I això ho diu el teu estimable Sant VIcente Ferrer, no jo. > Per cert, pots explicar-e l´origen de eixa hipotètica \\\"llengua valenciana\\\", gràcies. |
|
|
|||
|
|||
|
> josic ha escrito:
> Primer et diré a tu que pareixes tan defensor de l´estatut que a l´estatut no indica que els valencian tingam una llengua propia. Ademés que que tampoc parla de \\\"llengua valenciana\\\", sino de que la nostra lengua és el valencià. Ademés, tots sabem qui ens va imposar eixe estatut: Madrid. AIXO ES MENTIRA. L´ESTATUT PARLA CLARAMENT DE \"LLENGUA VALENCIANA\" I DE \"IDIOMA VALENCIÀ\". ERES UN MENTIROS COMPULSIU. RESPECTE A QUE NOS VAREN IMPONDRE L´ESTATUT DES DE MADRIT ¿QUI VA VOTAR QUE NO ENTRAREN PER L´ARTICUL 151 DE LA CONSTITUCIO PER A QUE NO ENTRAREM COM A NACIONALITAT HISTORICA? ERES UN MENTIROS. >> Segon: a l´edat mitjana era molt corrent nomenar amb el nom de llengua a el parlar de cada poble, sense que això indicara que era un parlar distint dels altres. Aixií per eixemple Dante parla de \\\"llengua florentina\\\" i no crec que a Florència es parle una llengua distinta de l`italià, ho creus tu?. CLAR, COM ELS PANQUES QUASI NO TENIU TESTIMONIS EN FAVOR DEL CATALÀ FINS AL SEGLE XV, JEJEJE. QUE MANIPULADOR QUE ERES, BORINOT. I RESPECTE AL FLORENTI, PUIX VA EXISTIR COM A IDIOMA (I AIXO ESTÀ RECONEGUT PER TOTA LA LLINGÜISTICA INTERNACIONAL). ERES UN IGNORANT. >> Jo et puc fer una altra cita de Sant VIcent Ferrer, quan s`adreçava a les Serranies (un poble valencià fronterer):\\\"Vosaltres de la Serrania, qui estats enmig de CAstella e de Catalunya e per ço prenets un vocable castellà e altre català...\\\". I això ho diu el teu estimable Sant VIcente Ferrer, no jo. PER SUPOST QUE EL VALENCIÀ -TAL I COM DIA EIXA DESCONEGUDA CITA DE SANT VICENT- TE INFLUENCIES DEL CASTELLA I DEL CATALA. ¿QUE VOLS DIR EN AIXO? >> Per cert, pots explicar-e l´origen de eixa hipotètica \\\"llengua valenciana\\\", gràcies. LO QUE TENS QUE FER ES LLEGIR. COMENÇA PER L´HISTORIADOR LLEOPOLT PENYARROJA QUE DESENRROLLA MOLT BE EL TEMA DE L´ORIGE DE LA LLENGUA. NINGU ES MOR PER LLEGIR LLIBRES. ¡¡¡NACIO VALENCIANA LLIURE I SOBIRANA!!! |
|
|
|||
|
|||
|
Primer m´agradaria (amb un minim de cordialitat i no amb rises sense sentit ni paraules mal sonants) que m´explicares la diferencia entre un \"catalanista\", un \"pancatalanista\" i tota eixa nomenclatura que heu creat els blavers.
Si amb pancatalanista vols referir-te a aquell qui defensa Catalunya en contra del País Valencià creu-me si et dic que jo no ho soc. Consideres que aquest estatut es el que tu vols (ja que et bases tant en ell per defensar el que defenses). Con em dius mentider? Et cite l´estatut: Article 7 (Titol1): 1.- els dos idiomes oficials de la Comunitat Autónoma son el valencià i el castellà. 4.- Hom otorgará protecció i respecte especial a la recuperació del valencià Per favor no et dediques a dir a la gent mentider, el que jo vull és que em digues on diu a l´estatut \"llengua valenciana\" o !\"idioma valencià\" (per si de cas jo no ho vist). 1.- Respecte a la quiestió de l´estatut m´agradaria que em contestares tu ¿qui? (jo pense que varen ser tots els partits espanyolistes amb l´ajut del moviment blaver que en aquells temps dona un suport per frenar les aspiraciones democràtiques i de llibertat que havien esclatat en defensa de l´autonomia, i ho aconseguiren, lamentablement). 2.- Parles de testimonis?, bé no se si t´has enterat del que te escrit, allí tens un de Sant VIcent Ferrer que si jo fora tu m´escandalitzaria perquè allí anomena CAtalunya al País Valencià i català a la nostra llengua. Aclaris-te: acceptes o no les tesis de la linguista internacional (no defensen ells la unitat de la llengua catalana?). Jo no soc linguista però crec que a Florencia parlen italià. Pertany Dante a la literatura italiana o a la literatura florentina? El que he pretés amb aquesta anècdota de Dante es dir-te que eixes referències a la \"llengua valenciana\" no ens han d´extranyar en aquella època i no volen dir que el valencià siga una llengua distinta del català. Desde la reconquista (amb la repoblació de catalans) es parla el català al País Valencià. Sobretot als primers temps del Regne de València s´ens coneixia (i nosaltres ho acceptavem com una cosa normal) com a catalans pel fet de la llengua principalment. 3.- Et diré que he llegit moltisims llibres. Però no et dediques a \"escurrir el bulto\" perquè al final no m´has contestat cap pregunta. Conta´m tu quin és el origen d´eixa \"llengua valenciana distinta de la catalana\" (eixe és el nom que li aneu a posar, tant llarg?, perquè si no perque no pareu de repetir cada volta que referiu al valencia com a llengua o idioma i distint del català?, teniu por de que si digue soles valencià la gent crega que es referiu al català?, perquè serà aixo?, no serà que es la mateixa llengua?. ¿Que els moros parlaven ja \"valencià\". Perdó però no creieu que resulta una mica comic, i segur que encara tindreu la cara dura de dir que ja eren anticatanistes. Amics del fòrum, s´imagineu la escena de dos moros de Valéncia al 1238: - Che Alí!, per allí bé el catalanista del rei Jaume I que mos vol imposar la seua llengua. - Tens raó, mos volen fer catalans. No resulta còmica la escena?, segons els blavers (que segons les sues tesis ací encara som musulmans, sino es aixi explicameu perfavor) aquesta escena és veridica. PAIS VALENCIA LLIURE I SOBIRA!!! |